Nieuws

Use this section to provide a description of your blog.

Checklist Cable Management

Posted by Cindy van der Starre

Cable Management is een onderschat en vaak vergeten kindje in de projectinrichting. Het netjes ordenen en wegwerken van werkplek bekabeling is een vak apart. Binnen ons team hebben wij een ervaren team van Cable Management Experts die dit voor bedrijven uit handen nemen. 

Checklist Cable Management vanuit een Bestaande Situatie

Voordat u als bedrijf uw cable management wilt gaan organiseren is het handig om een aantal stappen te doorlopen. Speciaal hiervoor hebben wij hieronder een checklist opgesteld samen met onze partner De Vos Ergo.

  • Is er een plattegrond aanwezig van de huidige indeling van de werkplekken.
  • Blijven de werkplekken op dezelfde plaats staan of gaat dit aangepast worden (i.v.m. richtlijnen Corona / 1,5mtr. afstand)?
  • Gaat men de huidige hardware (beeldschermen/ThinClients e.d.) weer hergebruiken?
  • Is de werkplek voorzien van een kabelgoot en is de werkplek voorzien van een kabelgoot/ aorta goot bij duo-werkplekken).
  • Voldoen de gebruikte elektrificatie producten (bv. stekkerblokken) aan de veiligheidsnormen?
  • Is er een mogelijkheid om foto’s te maken van verschillende situaties?
  • Is de opbouw van alle werkplekken hetzelfde (monitorarmen/ beeldschermen/ ThinClients)?
  • Zijn er extra benodigdheden nodig (kabels/ stekkerblokken/ datakabels e.d.)?
  • Zijn de werkplekken elektrisch verstelbaar?
  • Waar bevinden zich de stroompunten in de ruimte(s) en met hoeveel aansluitpunten zijn deze uitgevoerd (stroom+data).
  • Welke hardware gaat er toegepast worden op de werkplekken (type configuratie)?
  • Worden bestaande kabels “hergebruikt”.
Achteraf wordt deze checklist cable management wederom gebruikt voor de nieuwe situatie.

Checklist Monitorarmen 

Er zijn verschillende soorten monitorarmen. Wanneer uw bedrijf gebruik wil gaan maken van monitorarmen, moeten er aan een aantal dingen worden gedacht. Daarom hebben wij samen met onze partner De Vos Ergo een checklist hiervoor opgesteld. 

  • Moet de monitorarm geschikt zijn voor 1,2 of zelfs 3 beeldschermen?
  • Wat is het gewicht van de nieuwe of bestaande beeldschermen? 
    Dit is na te gaan door het merk en type beeldscherm in te voeren in Google zodat je de verschillende specificaties (waaronder het gewicht) van het betreffende beeldscherm kan terug vinden. Let op! vaak is het gewicht vermeld incl. voet
  • Wat zijn de afmetingen van het beeldscherm? 
    Aantal inch (diagonaal) of breedte van het volledige beeldscherm. Dit is na te gaan op dezelfde manier als hierboven aangegeven. 
    Als het om een monitorarm gaat die geschikt moet zijn voor 2 beeldschermen die bevestigd moeten worden aan een crossbar zit daar een maximale breedte van het beeldscherm aan vast.

  • Bevestiging standaard bladklem 
    Let hierbij op de bladdikte. 
  • Bevestiging S-klem
    Wanneer het niet lukt met het monteren van de arm met de standaardklem, kan er een S-klem worden toegepast. 
  • Bevestiging Bolt-Through
    Wanneer de monitorarm door het blad heen moet, spreken we van een bolt-through. 

 ICT Verhuizing Uitbesteden

Bij grote bedrijfsverhuizing moeten de kabelen en hardware worden overgezet van de oude naar de nieuwe locatie. Dit moet op een nette en veilige manier gebeuren. Dit heet ook wel ICE verhuizing. Wij hebben samen met Gordijn Transport een eigen gespecialiseerd team in cable management en ICT verhuizing. Ons team inhuren voor uw bedrijfsverhuizing? Neem dan contact met ons op.

 

Read more

Cable Management is een onderschat en vaak vergeten kindje in de projectinrichting. Het netjes ordenen en wegwerken van werkplek bekabeling is een vak apart. Binnen ons team hebben wij een ervaren team van Cable Management Experts die dit voor bedrijven uit handen nemen. 

Checklist Cable Management vanuit een Bestaande Situatie

Voordat u als bedrijf uw cable management wilt gaan organiseren is het handig om een aantal stappen te doorlopen. Speciaal hiervoor hebben wij hieronder een checklist opgesteld samen met onze partner De Vos Ergo.

  • Is er een plattegrond aanwezig van de huidige indeling van de werkplekken.
  • Blijven de werkplekken op dezelfde plaats staan of gaat dit aangepast worden (i.v.m. richtlijnen Corona / 1,5mtr. afstand)?
  • Gaat men de huidige hardware (beeldschermen/ThinClients e.d.) weer hergebruiken?
  • Is de werkplek voorzien van een kabelgoot en is de werkplek voorzien van een kabelgoot/ aorta goot bij duo-werkplekken).
  • Voldoen de gebruikte elektrificatie producten (bv. stekkerblokken) aan de veiligheidsnormen?
  • Is er een mogelijkheid om foto’s te maken van verschillende situaties?
  • Is de opbouw van alle werkplekken hetzelfde (monitorarmen/ beeldschermen/ ThinClients)?
  • Zijn er extra benodigdheden nodig (kabels/ stekkerblokken/ datakabels e.d.)?
  • Zijn de werkplekken elektrisch verstelbaar?
  • Waar bevinden zich de stroompunten in de ruimte(s) en met hoeveel aansluitpunten zijn deze uitgevoerd (stroom+data).
  • Welke hardware gaat er toegepast worden op de werkplekken (type configuratie)?
  • Worden bestaande kabels “hergebruikt”.
Achteraf wordt deze checklist cable management wederom gebruikt voor de nieuwe situatie.

Checklist Monitorarmen 

Er zijn verschillende soorten monitorarmen. Wanneer uw bedrijf gebruik wil gaan maken van monitorarmen, moeten er aan een aantal dingen worden gedacht. Daarom hebben wij samen met onze partner De Vos Ergo een checklist hiervoor opgesteld. 

  • Moet de monitorarm geschikt zijn voor 1,2 of zelfs 3 beeldschermen?
  • Wat is het gewicht van de nieuwe of bestaande beeldschermen? 
    Dit is na te gaan door het merk en type beeldscherm in te voeren in Google zodat je de verschillende specificaties (waaronder het gewicht) van het betreffende beeldscherm kan terug vinden. Let op! vaak is het gewicht vermeld incl. voet
  • Wat zijn de afmetingen van het beeldscherm? 
    Aantal inch (diagonaal) of breedte van het volledige beeldscherm. Dit is na te gaan op dezelfde manier als hierboven aangegeven. 
    Als het om een monitorarm gaat die geschikt moet zijn voor 2 beeldschermen die bevestigd moeten worden aan een crossbar zit daar een maximale breedte van het beeldscherm aan vast.

  • Bevestiging standaard bladklem 
    Let hierbij op de bladdikte. 
  • Bevestiging S-klem
    Wanneer het niet lukt met het monteren van de arm met de standaardklem, kan er een S-klem worden toegepast. 
  • Bevestiging Bolt-Through
    Wanneer de monitorarm door het blad heen moet, spreken we van een bolt-through. 

 ICT Verhuizing Uitbesteden

Bij grote bedrijfsverhuizing moeten de kabelen en hardware worden overgezet van de oude naar de nieuwe locatie. Dit moet op een nette en veilige manier gebeuren. Dit heet ook wel ICE verhuizing. Wij hebben samen met Gordijn Transport een eigen gespecialiseerd team in cable management en ICT verhuizing. Ons team inhuren voor uw bedrijfsverhuizing? Neem dan contact met ons op.

 

Read more

Wat is een NEN gecertificeerde bureaustoel?

Posted by Wouter Meens

In Europa gelden diverse normen en regels als het gaat om meubilair welke gebruikt worden voor kantoorinrichtingen. Voor bureaustoelen hanteert men de NEN-EN 1335 norm. Deze norm zegt iets over de mate van instelbaarheid en maatvoering van een bureaustoel. 

In Nederland is de NPR 1813 in het leven geroepen. Deze norm houdt in dat een bureaustoel geschikt is voor ongeveer 95% van de beroepsbevolking. De NPR 1813 kan worden gezien als de maatstaf waaraan aan een bureaustoel in het Nederlandse bedrijfsleven moet voldoen. Hieronder worden wat voorbeelden genoemd waaraan een bureaustoel volgens deze norm moeten voldoen:

  • in hoogte verstelbaar van minimaal 41 tot 55 cm;
  • de zitting heeft een afmeting van minimaal 40 cm breed en 44 cm diep;
  • de zitdiepte is verstelbaar van 38 tot 48 cm;
  • de rugleuning dient een breedte te hebben van minimaal 36 cm en maximaal 46 cm;
  • voorzien van een instelbare lendensteun;
  • voorzien van armleuningen die in hoogte verstelbaar zijn van minimaal 20 tot 30 cm.

PMS Projectinrichting verkoopt een heleboel verschillende bureaustoelen die aan deze normen voldoet.

Zie bijvoorbeeld:

Net als een bureaustoel dient ook een bureautafel te voldoen aan verschillende eisen om te kunnen voldoen aan de NPR 1813.

Aantal voorbeelden:

  • zittend werk (verstelbaar van 62 tot 86 cm);
  • zit-sta werk (verstelbaar van 65 tot 130 cm);
  • tafelblad dient een minimale diepte te hebben van 80 cm en breedte 120 cm.

PMS Projectinrichting verkoopt een heleboel verschillende bureautafels die aan deze normen voldoet.

Zie bijvoorbeeld:

Read more

In Europa gelden diverse normen en regels als het gaat om meubilair welke gebruikt worden voor kantoorinrichtingen. Voor bureaustoelen hanteert men de NEN-EN 1335 norm. Deze norm zegt iets over de mate van instelbaarheid en maatvoering van een bureaustoel. 

In Nederland is de NPR 1813 in het leven geroepen. Deze norm houdt in dat een bureaustoel geschikt is voor ongeveer 95% van de beroepsbevolking. De NPR 1813 kan worden gezien als de maatstaf waaraan aan een bureaustoel in het Nederlandse bedrijfsleven moet voldoen. Hieronder worden wat voorbeelden genoemd waaraan een bureaustoel volgens deze norm moeten voldoen:

  • in hoogte verstelbaar van minimaal 41 tot 55 cm;
  • de zitting heeft een afmeting van minimaal 40 cm breed en 44 cm diep;
  • de zitdiepte is verstelbaar van 38 tot 48 cm;
  • de rugleuning dient een breedte te hebben van minimaal 36 cm en maximaal 46 cm;
  • voorzien van een instelbare lendensteun;
  • voorzien van armleuningen die in hoogte verstelbaar zijn van minimaal 20 tot 30 cm.

PMS Projectinrichting verkoopt een heleboel verschillende bureaustoelen die aan deze normen voldoet.

Zie bijvoorbeeld:

Net als een bureaustoel dient ook een bureautafel te voldoen aan verschillende eisen om te kunnen voldoen aan de NPR 1813.

Aantal voorbeelden:

  • zittend werk (verstelbaar van 62 tot 86 cm);
  • zit-sta werk (verstelbaar van 65 tot 130 cm);
  • tafelblad dient een minimale diepte te hebben van 80 cm en breedte 120 cm.

PMS Projectinrichting verkoopt een heleboel verschillende bureautafels die aan deze normen voldoet.

Zie bijvoorbeeld:

Read more

Wat zijn circulaire meubels?

Posted by Wouter Meens

Wat zijn circulaire meubels?

Een ander woord voor circulair is bijvoorbeeld omloop of kringloop. Indien we dit begrip toepassen op meubels bedoelen we daarmee te zeggen dat we ervoor willen zorgen dat de grondstoffen, producten en afval van deze productie in een bepaalde cirkel rond gaan.

We leven in een tijd waarin we moeten nadenken over verantwoord en circulair inkopen. 

Met circulaire economie wordt bedoeld een economisch systeem dat de maximale waarde uit de grondstoffen haalt.

Dit wordt mogelijk gemaakt door:

  • hergebruik van de grondstoffen en de geproduceerde producten van deze grondstoffen; en

  • producten zo te maken dat zij aan het einde makkelijk demontabel zijn, zodat deze materialen makkelijk gescheiden kunnen worden.


Kortom meubels moeten zo worden gemaakt en ontworpen dat de onderdelen makkelijk te vervangen zijn of demontabel, zodat de levensduur van deze grondstoffen optimaal gebruikt worden. 

Read more

Wat zijn circulaire meubels?

Een ander woord voor circulair is bijvoorbeeld omloop of kringloop. Indien we dit begrip toepassen op meubels bedoelen we daarmee te zeggen dat we ervoor willen zorgen dat de grondstoffen, producten en afval van deze productie in een bepaalde cirkel rond gaan.

We leven in een tijd waarin we moeten nadenken over verantwoord en circulair inkopen. 

Met circulaire economie wordt bedoeld een economisch systeem dat de maximale waarde uit de grondstoffen haalt.

Dit wordt mogelijk gemaakt door:

  • hergebruik van de grondstoffen en de geproduceerde producten van deze grondstoffen; en

  • producten zo te maken dat zij aan het einde makkelijk demontabel zijn, zodat deze materialen makkelijk gescheiden kunnen worden.


Kortom meubels moeten zo worden gemaakt en ontworpen dat de onderdelen makkelijk te vervangen zijn of demontabel, zodat de levensduur van deze grondstoffen optimaal gebruikt worden. 

Read more

Een overzicht van onze partners

Posted by Wouter Meens

PMS Projectinrichting werkt met een groot aantal partijen samen om dagelijks de opdrachten succesvol uit te kunnen voeren. In dit artikel hebben wij een overzicht gemaakt van onze belangrijkste partners en leveranciers. 

 

Inhuren.com 

PMS Projectinrichting moet dagelijks een groot aantal meubels zoals bureaus, bureaustoelen en kabelgoten uitleveren, inhuizen en monteren op locatie bij opdrachtgevers. Deze werkzaamheden kunnen onze projectleiders niet alleen uitvoeren. Daarbij is hulp nodig! Inhuren.com helpt bij het inzetten van personeel voor korte opdrachten maar ook voor lange termijn. 

Via Inhuren.com kunnen wij freelancers, uitzendkrachten en vaste medewerkers inhuren en werven. Daarnaast staan wij standaard met PMS Projectinrichting op de website van Inhuren.com met onze eigen vacatures. Inhuren.com heeft een professionele vacaturebank en platform met meer dan een half miljoen unieke bezoekers per jaar. 

De medewerkers die wij via Inhuren.com werven en selecteren zijn onder andere projectverhuizers, montagemedewerkers, handymen, chauffeurs, designers, grafisch vormgevers en projectinrichters. 

Bent u ook op zoek naar deze medewerkers? 

Voor slechts €150 plaats u al een vacature op Inhuren.com >>

 

Gordijn Transport 

Mike Gordijn is met zijn bedrijf Gordijn Transport dé partner op het gebied van logistiek, transport en montage. Daarnaast verzorgd Gordijn Transport in samenwerking met Container Hotel de opslag van projectmeubels. 

Gordijn Transport heeft een eigen team van verhuizers en monteurs die bijna ieder project van PMS Projectinrichting volledig zelfstandig kunnen uitvoeren. Gordijn Transport is voornamelijk gespecialiseerd in het uitvoeren van kantoor- en projectverhuizingen

Voor een unieke partner op het gebied van verhuizingen en transport kunt u altijd bellen naar Mike Gordijn van Gordijntransport.nl. 

 

 

Read more

PMS Projectinrichting werkt met een groot aantal partijen samen om dagelijks de opdrachten succesvol uit te kunnen voeren. In dit artikel hebben wij een overzicht gemaakt van onze belangrijkste partners en leveranciers. 

 

Inhuren.com 

PMS Projectinrichting moet dagelijks een groot aantal meubels zoals bureaus, bureaustoelen en kabelgoten uitleveren, inhuizen en monteren op locatie bij opdrachtgevers. Deze werkzaamheden kunnen onze projectleiders niet alleen uitvoeren. Daarbij is hulp nodig! Inhuren.com helpt bij het inzetten van personeel voor korte opdrachten maar ook voor lange termijn. 

Via Inhuren.com kunnen wij freelancers, uitzendkrachten en vaste medewerkers inhuren en werven. Daarnaast staan wij standaard met PMS Projectinrichting op de website van Inhuren.com met onze eigen vacatures. Inhuren.com heeft een professionele vacaturebank en platform met meer dan een half miljoen unieke bezoekers per jaar. 

De medewerkers die wij via Inhuren.com werven en selecteren zijn onder andere projectverhuizers, montagemedewerkers, handymen, chauffeurs, designers, grafisch vormgevers en projectinrichters. 

Bent u ook op zoek naar deze medewerkers? 

Voor slechts €150 plaats u al een vacature op Inhuren.com >>

 

Gordijn Transport 

Mike Gordijn is met zijn bedrijf Gordijn Transport dé partner op het gebied van logistiek, transport en montage. Daarnaast verzorgd Gordijn Transport in samenwerking met Container Hotel de opslag van projectmeubels. 

Gordijn Transport heeft een eigen team van verhuizers en monteurs die bijna ieder project van PMS Projectinrichting volledig zelfstandig kunnen uitvoeren. Gordijn Transport is voornamelijk gespecialiseerd in het uitvoeren van kantoor- en projectverhuizingen

Voor een unieke partner op het gebied van verhuizingen en transport kunt u altijd bellen naar Mike Gordijn van Gordijntransport.nl. 

 

 

Read more

Wat zijn de beste bureaustoelen voor thuiswerken?

Posted by Wouter Meens

Steeds meer werknemers worden vanwege de maatregelen gedwongen om (gedeeltelijk) thuis te gaan werken. Alhoewel thuiswerken een aantal voordelen heeft. Zijn bij lange na niet alle werknemers erop ingesteld om thuis te gaan werken. Zo hebben veel mensen niet de middelen thuis die ze op kantoor wel hebben. We hebben het dan niet over snelle WiFi, printers en of vergaderruimtes. We bedoelen dan de kwaliteit van de werkplekken zoals de bureaustoelen en zit-sta bureaus. 

De gevolgen van bijna zes maanden thuiswerken

Dagelijks merken wij bij PMS Projectinrichting dat na bijna zes maanden thuiswerken veel werknemers beginnen in te zien dat deze situatie voorlopig nog wel zal blijven. 

Wanneer iemand al zes maanden thuis aan de keukentafel werkt, dan is er een veel grotere kans op nek, schouder- en/of rugklachten. Op dit moment beginnen steeds meer werknemers in te zien dat het tijd wordt om te gaan investeren een gezonde, professionele maar vooral ook betaalbare werkplek voor in het huis. 

In dit artikel gaan we ons alleen richten op bureaustoelen en niet zozeer op bureaus of werkplekken in het algemeen. 

Wat zijn nou goede (en betaalbare) bureaustoelen? 

Wanneer u vanuit huis gaat werken, en bereid bent om een bedrag neer te leggen voor een goede werkplek, dan zijn er een aantal verschillende opties. 

Speciaal voor u hebben wij een top vijf van kwalitatieve bureaustoelen opgesteld. 

(Let op, in dit artikel gaan wij uit van kwaliteitsstoelen, voor thuiswerkers met een wat hoger budget). 

 

De Curve Bureaustoel 

Eén van mijn persoonlijke favorieten. De Curve Bureaustoel is een professionele bureaustoel die speciaal is ingericht voor thuiswerkers. Met een kunststof aluminium voeten kruis, instelbare gewichtsregeling en 3 jaar garantie, is het een fantastische stoel. De Curve is op korte termijn leverbaar. 

Bekijk hier meer informatie >>

 

De Autobalance Pro Bureaustoel 

De Autobalance Pro is momenteel de meest verkochte bureaustoel voor thuiswerkers via Projectmeubelshop.nl. Deze stoel geeft het lichaam een gezonde houding en structuur tijdens het zitten. De stoel is zodanig ontworpen dat er rekening wordt gehouden met de menselijke wervelkolommen. Deze stoel is verkrijgbaar in twee verschillende kleuren. 

Bekijk hier meer informatie >>

 

Autobalance Task Bureaustoel

De Autobalance Task is van dezelfde ontwerper als de Autobalance Pro. Deze stoel heeft een zelfregulerende mechaniek  waardoor het lichaam van de gebruiker makkelijk comfort weet te vinden. Deze stoel is ideaal voor thuiswerkers die op een gezonden en kwalitatieve manier het thuiswerken een succes willen maken. 

Bekijk hier meer informatie >>

 

De Autobalance Manager Bureaustoel

De naam zegt het eigenlijk al; ''Manager''. Deze stoel is een echte stoel voor thuiswerkende manager, leidinggevenden en directeuren. Met een iets hoger prijskaartje dan de stoelen hierboven is het een stoel die zelden klachten of rugpijn veroorzaakt (mits goed gebruikt uiteraard). Door het groeiende aantal thuiswerkende manager is de stoel één van de meest verkochten stoelen op Projectmeubelshop.nl in zijn prijsklasse. 

Bekijk hier meer informatie >> 

 

Read more

Steeds meer werknemers worden vanwege de maatregelen gedwongen om (gedeeltelijk) thuis te gaan werken. Alhoewel thuiswerken een aantal voordelen heeft. Zijn bij lange na niet alle werknemers erop ingesteld om thuis te gaan werken. Zo hebben veel mensen niet de middelen thuis die ze op kantoor wel hebben. We hebben het dan niet over snelle WiFi, printers en of vergaderruimtes. We bedoelen dan de kwaliteit van de werkplekken zoals de bureaustoelen en zit-sta bureaus. 

De gevolgen van bijna zes maanden thuiswerken

Dagelijks merken wij bij PMS Projectinrichting dat na bijna zes maanden thuiswerken veel werknemers beginnen in te zien dat deze situatie voorlopig nog wel zal blijven. 

Wanneer iemand al zes maanden thuis aan de keukentafel werkt, dan is er een veel grotere kans op nek, schouder- en/of rugklachten. Op dit moment beginnen steeds meer werknemers in te zien dat het tijd wordt om te gaan investeren een gezonde, professionele maar vooral ook betaalbare werkplek voor in het huis. 

In dit artikel gaan we ons alleen richten op bureaustoelen en niet zozeer op bureaus of werkplekken in het algemeen. 

Wat zijn nou goede (en betaalbare) bureaustoelen? 

Wanneer u vanuit huis gaat werken, en bereid bent om een bedrag neer te leggen voor een goede werkplek, dan zijn er een aantal verschillende opties. 

Speciaal voor u hebben wij een top vijf van kwalitatieve bureaustoelen opgesteld. 

(Let op, in dit artikel gaan wij uit van kwaliteitsstoelen, voor thuiswerkers met een wat hoger budget). 

 

De Curve Bureaustoel 

Eén van mijn persoonlijke favorieten. De Curve Bureaustoel is een professionele bureaustoel die speciaal is ingericht voor thuiswerkers. Met een kunststof aluminium voeten kruis, instelbare gewichtsregeling en 3 jaar garantie, is het een fantastische stoel. De Curve is op korte termijn leverbaar. 

Bekijk hier meer informatie >>

 

De Autobalance Pro Bureaustoel 

De Autobalance Pro is momenteel de meest verkochte bureaustoel voor thuiswerkers via Projectmeubelshop.nl. Deze stoel geeft het lichaam een gezonde houding en structuur tijdens het zitten. De stoel is zodanig ontworpen dat er rekening wordt gehouden met de menselijke wervelkolommen. Deze stoel is verkrijgbaar in twee verschillende kleuren. 

Bekijk hier meer informatie >>

 

Autobalance Task Bureaustoel

De Autobalance Task is van dezelfde ontwerper als de Autobalance Pro. Deze stoel heeft een zelfregulerende mechaniek  waardoor het lichaam van de gebruiker makkelijk comfort weet te vinden. Deze stoel is ideaal voor thuiswerkers die op een gezonden en kwalitatieve manier het thuiswerken een succes willen maken. 

Bekijk hier meer informatie >>

 

De Autobalance Manager Bureaustoel

De naam zegt het eigenlijk al; ''Manager''. Deze stoel is een echte stoel voor thuiswerkende manager, leidinggevenden en directeuren. Met een iets hoger prijskaartje dan de stoelen hierboven is het een stoel die zelden klachten of rugpijn veroorzaakt (mits goed gebruikt uiteraard). Door het groeiende aantal thuiswerkende manager is de stoel één van de meest verkochten stoelen op Projectmeubelshop.nl in zijn prijsklasse. 

Bekijk hier meer informatie >> 

 

Read more